Relacje z mediami
Dlaczego nie publikuja twoich materiałów
Po każdej dystrybucji materiałów prasowych najpierw pilnie śledzisz zawartość dzienników radiowych i telewizyjnych, potem wydania gazet i magazynów. Ileż bywa rozczarowań!
DEADLINE – Nikt tego nie lubi, ale wszyscy muszą z tym żyć
Deadline to świętość. Jego naruszenie oznacza poważne kłopoty dla dziennikarza, często także finansowe. Deadline jest przyczyną nieustannych stresów dziennikarzy, ale również redaktorów nadzorujących ich pracę.
Jak pisać dobre komunikaty prasowe
Pracownicy korporacji odpowiedzialni za kontakty z mediami bardzo często nie zdają sobie nawet sprawy, że ich spojrzenie na świat może w ogóle nie interesować mediów. Z tego niezrozumienia biorą się również bezwartościowe – z punktu widzenia dziennikarzy – komunikaty prasowe.
Czy warto domagać się sprostowań?
Za sprawą oryginalnej polityki informacyjnej Ministerstwa Finansów gorącym tematem z zakresu media relations są w ostatnich dniach sprostowania. Dlatego w tym wydaniu biuletynu ALERT MEDIA poświęcamy im więcej uwagi.
Jak rozmawiać z dziennikarzami przez telefon?
Rozmowy telefoniczne dziennikarzy i PR-owców… Szczerze powiedziawszy większość i jednych i drugich za nimi nie przepada. Dziennikarze narzekają, że telefony te są albo nie w porę albo zbyt namolne.
O czym warto pamiętać organizując konferencję prasową
Dziennikarze nie przepadają za konferencjami prasowymi. Konferencje są pożeraczami czasu, którego dziennikarze zawsze mają za mało. Informacje przekazywane na konferencjach nie zawsze zaś warte są publikacji. Natomiast dla firmy organizującej takie spotkanie, to spory wydatek, który nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty.
Pomóż dziennikarzowi opublikować Twój materiał
Dziennikarze reagują na informacje prasowe, tak jak my reagujemy na różnych ludzi. Jeśli ktoś jest nudny – nie słuchamy, jeśli jest namolny – unikamy go, jeśli zaś spotykamy interesującego rozmówcę – z chęcią słuchamy.
Noworoczne postanowienia
Nie leń się! Zrób sobie postanowienia na obecny rok – jak ulepszać swoje relacje z mediami, a przez to zwiększać efektywność prowadzonych przez Ciebie działań medialnych. Początek roku daje ku temu znakomitą okazję.
Cytaty jak cukierki
A więc chciał(a)byś, by ciebie, twojego szefa lub klienta cytowano w mediach? Nic prostszego! Wystarczy zachwycić dziennikarzy zgrabnym sformułowaniem a ci już postarają się, by taka wypowiedź trafiła do szerokiej publiczności. Dobremu cytatowi dziennikarz nie może się oprzeć, tak jak dziecko nie potrafi się oprzeć cukierkowi.
Dziennikarze pierwszej linii
Poza dziennikarzami gazet, radia i telewizji, bardzo ważną grupę stanowią dziennikarze agencji informacyjnych. Siła oddziaływania dziennikarzy agencyjnych jest często znacznie większa niż innych.
Między nami
To boli. Nie dosłownie, oczywiście. Wizerunkowo. Gdy zobaczysz w mediach swoją wypowiedź, która nie powinna była się ukazać, Twój wizerunek niemal zawsze cierpi. Popsuć się mogą Twoje stosunki z wieloma osobami. Na długo pozostanie też łatka naiwniaka wystrychniętego przez media na dudka
Próżność
Dziennikarze są próżni. Z pozoru nie jest to prawda odkrywcza, bo któż próżny nie jest? Jednak próżność dziennikarzy jest ponadstandardowa, dorównująca próżności aktorów.
Autoryzacja
Prawo prasowe nakłada na dziennikarza obowiązek przedstawienia do autoryzacji twoich wypowiedzi w formie cytatów. Dziennikarz musi to zrobić, ale pod warunkiem, że sam go o to poprosisz. Pamiętaj o tym, bo w praktyce żaden dziennikarz ci o tym nie przypomni.
Zakopiańska oczyszczalnia
W tym miesiącu przedstawiamy studium ciekawego przypadku „z terenu”. Znaczenie i siła mediów lokalnych bywają bowiem większe, niż redakcji ogólnopolskich. Zasady relacji z mediami są jednak wciąż takie same. Łamanie owych zasad bywa bolesne. Przekonały się o tym władze stolicy polskich Tatr − Zakopanego, oraz tamtejszej oczyszczalni ścieków prowadzonej przez spółkę „Sewik”.