Wbrew obiegowej opinii ludzie dziś czytają więcej, niż kiedyś. Tyle, że nie są to książki, czy prasa a… ekran komputera. W naszych czasach czytamy głównie na ekranach – różnych zresztą, nie tylko komputerowych. Ma to krytyczne znaczenie dla autorów tekstów, które później czytane są w tej formie. Inny jest bowiem sposób czytania z ekranu, inne potrzeby czytelnika. Ba! Sam czytelnik jest inny. Przedstawiciele Generacji Y, która zaczyna dominować w aktywności społeczeństw, już u swego zarania nazywani byli „screeners”, bowiem wielogodzinne obcowanie z ekranami to ich codzienność niemal wrodzona.

Elementy wykładu:

1. Główne zasady webwritingu

  • Zrozumieć „ekranowca” – czyta, czy skanuje?
  • Pisz tam, gdzie wzrok sięga, czyli praktyczne wnioski z badań eyetracking
  • Znaczenie lewej strony
  • Jak zapewnić przejrzystość tekstu?
  • Tajemnice internetowego tytułu, akapitu, wyliczenia
  • Zarządzanie danymi – jak je pokazać w tekście?
  • Hipertekstowość i linkowanie

2. Zasady pisania tekstów pod katem SEO (ang. Search Engine Optimization Copywriting)
Przygotowywanie tekstu pod kątem wybranych słów kluczowych, dzięki któremu serwis może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania;

  • Dobór fraz i słów kluczowych
  • Przygotowanie tekstu
  • Ocena tekstu pod kątem nasycenia
  • Ocena tekstu pod kątem użytkownika

3. Jak zatrzymać użytkowników na swojej stronie internetowej?

Na to, aby przykuć uwagę użytkownika (został na stronie i zaczął zagłębiać się w treść) mamy jedynie 15 sekund! Podczas modułu Uczestnicy poznają podstawowe zasady, jakich należy przestrzegać, aby przyciągnąć użytkowników oraz zwiększyć konwersję.

4. Podstawy pisania artykułów tematycznych oraz informacji prasowych
Dobrze napisane teksty opublikowane w sieci budują widoczność naszej marki/produktu. Wpływają na jej rozpoznawalność w sieci oraz wspierają jej pozycjonowanie (SEO PR) poprzez plasowanie aktualnych komunikatów prasowych na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

  • Budowa i cechy dobrej notki prasowej
  • Jak zwiększyć skuteczność wysyłki?
  • Budowa i cechy dobrego artykułu tematycznego
  • Czego nie robić!