Podczas szkolenia kryzysowego uczestnicy poznają zasady postępowania w sytuacji kryzysowej oraz narzędzia efektywnego komunikowania.

Omówione są m.in. następujące kwestie:

  • natura kryzysów wizerunkowych,
  • źródła kryzysów,
  • zasady percepcji kryzysowej,
  • rodzaje planów antykryzysowych i zasady ich tworzenia,
  • crisis preparedness (przygotowanie do kryzysu) a crisis management (zarządzanie wybuchłym kryzysem),
  • zasady, narzędzia i kanały zewnętrznej komunikacji kryzysowej,
  • zasady i narzędzia wewnętrznej komunikacji kryzysowej.

Trenerzy ALERT MEDIA przekazywaną teorię ilustrują przykładami licznych sytuacji kryzysowych z kraju ze świata. Przedstawiają też wybrane doświadczenia własne z zarządzania komunikacją kryzysową.

Omówione zostaną m.in. takie narzędzia komunikacji kryzysowej, jak:

  • Instrukcja Zarządzania Sytuacją Kryzysową,
  • Message House,
  • Field Force Warning Monitoring (system zbierania informacji),
  • Third Party Endorsement.

W części praktycznej uczestnicy przygotowują plan reakcji na sytuację kryzysową wykorzystując poznane wcześniej narzędzia i zasady. Przedstawiony scenariusz sytuacji kryzysowej zmienia się dynamicznie. Wybrani uczestnicy, w formie ćwiczenia przed kamerą, udzielają na koniec krótkiego wywiadu lub wygłaszają oświadczenie telewizyjne, które jest później przeanalizowane pod kątem skuteczności przekazu i zgodności z zasadami crisis communications.