Szkolenie kryzysowe
Podczas szkolenia kryzysowego uczestnicy poznają zasady postępowania w sytuacji kryzysowej oraz narzędzia efektywnego komunikowania.
Omówione są m.in. następujące kwestie:
- natura kryzysów wizerunkowych,
 - źródła kryzysów,
 - zasady percepcji kryzysowej,
 - rodzaje planów antykryzysowych i zasady ich tworzenia,
 - crisis preparedness (przygotowanie do kryzysu) a crisis management (zarządzanie wybuchłym kryzysem),
 - zasady, narzędzia i kanały zewnętrznej komunikacji kryzysowej,
 - zasady i narzędzia wewnętrznej komunikacji kryzysowej.
 
Trenerzy ALERT MEDIA przekazywaną teorię ilustrują przykładami licznych sytuacji kryzysowych z kraju ze świata. Przedstawiają też wybrane doświadczenia własne z zarządzania komunikacją kryzysową.
Omówione zostaną m.in. takie narzędzia komunikacji kryzysowej, jak:
- Instrukcja Zarządzania Sytuacją Kryzysową,
 - Message House,
 - Field Force Warning Monitoring (system zbierania informacji),
 - Third Party Endorsement.
 
W części praktycznej uczestnicy przygotowują plan reakcji na sytuację kryzysową wykorzystując poznane wcześniej narzędzia i zasady. Przedstawiony scenariusz sytuacji kryzysowej zmienia się dynamicznie. Wybrani uczestnicy, w formie ćwiczenia przed kamerą, udzielają na koniec krótkiego wywiadu lub wygłaszają oświadczenie telewizyjne, które jest później przeanalizowane pod kątem skuteczności przekazu i zgodności z zasadami crisis communications.