Pozostałe

POLSKIE PUBLIC RELATIONS: Choroby wieku dziecięcego

Artykuł – po zmianach redakcji – ukazał się w styczniu 2002 r. w magazynie „Marketing Serwis” pod tytułem „W pogoni za peletonem”

Polski rynek PR w zestawieniu z dojrzałymi gospodarczo krajami wciąż znajduje się w fazie „niemowlęcej”. Jego główne wady to brak infrastruktury PR oraz spore niedostatki profesjonalnego know-how. Głównym „bogactwem” są natomiast zdolni ludzie, pełni entuzjazmu do wykonywania tego zawodu.

czytaj całość

Lekcja Pani Minister

Artykuł – po zmianach redakcji – ukazał się w grudniu 2001 r. w miesięczniku „Press” pod tytułem „Pytia”

„Teraz czuję się politykiem i są to nowe doświadczenia” Minister Sprawiedliwości Barbara Piwnik, Radio Zet, 15 listopada 2001 r. Trudniej jest odpowiadać na pytania, niż je zadawać. Bez solidnego przygotowania do występowania w trudnych wywiadach można narobić więcej szkody, niż pożytku. O tych prawdach boleśnie przekonała się Pani Minister Sprawiedliwości Barbara Piwnik podczas listopadowego (2001 r.) zamieszania wokół osoby ówczesnego prokuratora krajowego Andrzeja Kaucza.

czytaj całość

Podaż grozy

Artykuł opublikowany w listopadzie 2001 r. w magazynie „Home & Market”

Atak terrorystyczny. Wojna. Te słowa budzą grozę, ale słyszymy je ostatnio po kilka razy na dzień odmieniane przez wszystkie przypadki. Dzieje się tak za sprawą mediów, dla których – jak wiadomo – „zła wiadomość to dobra wiadomość”.

czytaj całość

Krótka spódnica PR

Artykuł – po zmianach redakcji – ukazał się w listopadzie 2001 r. w miesięczniku „Press”

Zajęcia z Crisis Communications na podyplomowych studiach public relations – na sali wykładowej kilkanaście pań i jeden student. Teczka z odpowiedziami na prasową ofertę pracy w agencji PR – ponad dwieście ofert od kobiet, niespełna trzydzieści od mężczyzn. Przyszłość public relations zdaje się należeć do płci pięknej.

czytaj całość

Szlaki przekazu

Artykuł – po zmianach redakcji – ukazał się w styczniu 2001 r. w miesięczniku „Press”

Public relations nigdy nie zastąpi reklamy. Z tej zasady muszą sobie zdawać wszyscy pracujący w marketingu firm, które nie mogą, bądź nie będą mogły reklamować swoich produktów, czy marek. Już dziś całkowity lub częściowy zakaz reklamy dotyczy producentów alkoholu, wyrobów tytoniowych, leków na receptę. Takich branż w przyszłości może być więcej, np. coraz częściej pojawiają się postulaty, by uchwalić zakaz reklamy zabawek.

czytaj całość

Chirurdzy reputacji

Artykuł – po zmianach redakcji – opublikowany w październiku 2000 r. w miesięczniku „Press”

Zaproszenie na lunch wywieszane w damskiej toalecie Izby Gmin – to sposób w jaki Amanda Platell, sekretarz prasowa lidera Partii Konserwatywnej Williama Hague, zapewniała sobie kameralne spotkania z prasą w wyłącznie damskim składzie. To spinning! – oburzali się sprawozdawcy parlamentarni brzydszej płci.

czytaj całość

Skazani na współPRacę

Artykuł opublikowany w maju 2000 r. w magazynie „Marketing Serwis”. Był reakcją na artykuł Dominiki Wielowieyskiej w „Gazecie Wyborczej” opisujący korupcję wśród dziennikarzy. Według Wielowieyskiej dziennikarzy korumpuje m.in. branża public relations…

Zarówno media, jak i branża PR muszą wypracować własne kodeksy etyczne lub pilniej przestrzegać regulacji już istniejących. Zasady współpracy obu stron powinny być jawne i dla wszystkich oczywiste. W krajach, gdzie takie zasady istnieją posądzenia o korupcję w mediach należą do rzadkości.

czytaj całość

Internetowy podsłuch

Artykuł – po zmianach redakcji – opublikowany w kwietniu 2000 r. w miesięczniku „Press”

Czy polskie firmy może dotknąć kryzys wizerunkowy w internecie? Jak najbardziej! Przekonał się o tym polski oddział Daewoo, monitorujący wypowiedzi użytkowników aut tej firmy na internetowych grupach dyskusyjnych. Gdy Daewoo wykorzystało zdobyte tam informacje na niekorzyść swego klienta, na internetowych grupach dyskusyjnych zawrzało.

czytaj całość

Obyśmy tylko zdrowi byli…

Artykuł – po zmianach redakcji – opublikowany w 2000 r. w miesięczniku „Press”

– porzekadło to coraz więcej osób stara się czynnie wcielać w życie. Jemy coraz zdrowiej, palimy coraz mniej, coraz częściej dbamy o kondycję i… sięgamy po środki farmakologiczne. A to oznacza dobry interes – i to nie tylko dla branży farmaceutycznej, ale i dla pracujących na jej rzecz specjalistów public relations.

czytaj całość

Ja briefuję, ty briefujesz, oni briefują

Artykuł – po zmianach redakcji – ukazał się w maju 2012 r. w miesięczniku „Brief”

Z pustego i Salomon nie naleje, więc… dobra oferta nie powstanie. Bez porządnego briefu nie ma co się spodziewać propozycji kampanii PR skrojonej na miarę. Jest też i druga strona przetargowego medalu – merytoryczna ocena pomysłów.

czytaj całość

Eliminacje do ligi Go-to Guys

O błędach i barierach w pozycjonowaniu ekspertów medialnych nasz kolega Tomasz Kordowski account manager w Alert Media Communications. Do przeczytania również tutaj: www.proto.pl/artykuly/info. Relacje z mediami, w których wykorzystuje się know-how i osobowości firmowych ekspertów to jedna z recept na sukces. Zyskuje firma, zyskuje dziennikarz, zyskuje odbiorca. Bardzo wiele zyskuje też sam ekspert. A pijarowiec? Pijarowiec musi mieć świadomość czekającej go roboty. I cierpliwość.

czytaj całość