Kryzys w siedmiu odsłonach
W branży PR krąży wiele definicji kryzysu. Dla mnie najbliższa jest ta najprostsza, która mówi, że kryzys to każda sytuacja, która grozi stabilizacji firmy. To może być utrata zaplecza technicznego wskutek katastrofy, odejście ważnej grupy pracowników w przypadku mniejszych firm, odwrócenie się konsumentów od danej marki w przypadku branży FMCG, zarzuty o nieuczciwość lub oszustwa, jakich miały by się dopuścić firma lub jej pracownicy.
Dwie relacje
Od Ciebie zależy, jak kryzys Twojej firmy pokażą media
Jest piątek, późne popołudnie, kiedy wszyscy myślą już o weekendzie. Zgodnie z Prawami Murphego właśnie w takim czasie najczęściej wybucha kryzys. Załóżmy, że w Twoim zakładzie produkcyjnym doszło do wybuchu jakiejś substancji, np. gazu. Są ranni.
Odwalla – case study
Poniższy tekst przedstawia internetowy przełom w zarządzaniu kryzysową sytuacją medialną – sposób w jaki zażegnano problem zatrucia konsumentów soków owocowych Odwalla. Przełom ten nazywany jest Tylenolem ery Internetu.
Kryzys wybuchł 30 października 1996 roku. Tego dnia amerykańskie władze sanitarne ogłosiły na konferencji prasowej w Waszyngtonie, że odkryto związek pomiędzy zachorowaniami wywołanymi przez e-coli a sokiem jabłkowym firmy Odwalla z San Francisco. Kierownictwo Odwalla było w szoku. Wieści z Waszyngtonu mogły zniszczyć firmę, jak nie raz zdarzało się w przypadku wykrycia skażonej żywności.