Teaser
Teaser – w PR zagadkowy gadżet, informacja, pogłoska lub kreatywna niespodzianka mająca na celu zwrócenie uwagi dziennikarza, zaintrygowanie go, ale na razie bez wyjaśniania, o co chodzi. Najczęściej teaser poprzedza przesłanie materiałów prasowych a wywołane teaserem zaciekawienie dziennikarza ma zwrócić jego uwagę na owe materiały.
Dlatego teaser musi być pomysłowy, intrygujący, zawsze w jakimś stopniu tajemniczy. Tajemniczość ta musi być jednak łatwa do rozszyfrowania po otrzymaniu przesyłki głównej (np. zestawu prasowego), która to przesyłka koniecznie musi być z teaserem bezbłędnie skojarzona. Termin teaser występuje też w wielu innych dziedzinach komunikacji masowej, wszędzie oznaczając coś innego. Np. w reklamie teaser to intrygująca zapowiedź zbliżającej się kampanii reklamowej, w marketingu jakiś chwyt mający zwrócić uwagę na produkt, którego jeszcze nie ma w sprzedaży, w kinematografii krótka zapowiedź filmu mającego wchodzić na ekrany (inaczej także: trailer), w branży gier komputerowych – tzw. grywalne dema gier, zachęcające do kupna pełnej wersji. AŁ