Brand PR
Brand PR – działania PR skupione wokół marki, szczególnie przy jej budowie, ale czasem również w jej obronie (zwłaszcza w komunikacji kryzysowej). Obecnie coraz więcej marek budowanych jest przez działania PR, a nie przez tradycyjne działania marketingowe.
Viagra, Linux, Body Shop, nasza-klasa.pl to marki stworzone przez PR a nie reklamę. Pozycję takich marek jak Red Bull, iPod, czy Real Madryt utrzymuje się i wzmacnia głównie przez działania PR. Brand PR to więc wszystkie działania wykorzystujące narzędzia PR do tworzenia marek i ich wartości (brand equity), ich rozpoznawalności (brand awareness), relacji wobec konkurencji (brand recognition), zmiany pozycjonowania marki, jej odświeżania lub rozszerzania na nowe produkty (rebranding & brand extension), łączenia z innymi markami (co-branding) a nawet rynkowej walki z konkurencją (counterbranding), czy obrony brand equity. Brand PR może dotyczyć tak marek produktowych (np. Coca-Cola jako napój, iPhone, Windows Vista), jak i marek korporacyjnych (Coca-Cola jako koncern spożywczy, Apple, Microsoft). W praktyce każde narzędzie PR może zostać użyte w ramach Brand PR. AŁ