Niezwykłe 20 lat Alert Media Communications
Niezwykłe 20 lat Alert Media Communications
Nowe logo, teatralna celebracja i podsumowanie na jubileusz XX-lecia.
Warszawa, 14 grudnia 2022 r. Dwie dekady funkcjonowania na polskim rynku usług PR celebruje Alert Media Communications – warszawska agencja public relations specjalizująca się w zarządzaniu kryzysowym, strategiach komunikacyjnych, wymagających relacjach z mediami oraz specjalistycznych szkoleniach symulacyjnych. Na swój jubileusz XX-lecia agencja zmieniła logotyp, a podsumowania dwudziestu lat działalności dokonała m.in. na spotkaniu z ponad setką przyjaciół firmy w… teatrze.
„Zaczynaliśmy w 2002 roku niemal jak firma garażowa, a nawet ciaśniej, bo w pokoju, który mieścił zaledwie trzy osoby i nie zmieściłoby się tam auto. Na pierwszą prezentację dla potencjalnego Klienta laptop musieliśmy pożyczać” – tak na spotkaniu jubileuszowym w warszawskim Teatrze Rozmaitości opowiadał gościom Adam Łaszyn, założyciel i prezes Alert Media i dodał: „A dziś świadczymy zaawansowany, wysokojakościowy serwis – od precyzyjnego coachingu indywidualnego dla managerów najwyższego szczebla i VIP-ów przez strategie komunikacji dla całych branż polskiej gospodarki po koordynację z Polski działań corporate&brand PR na 17 rynkach europejskich. Wyznaczamy metodologiczne i jakościowe standardy. Edukujemy rynek i branżę jak mało kto. A przede wszystkim realnie i skutecznie pomagamy Klientom w najbardziej wymagających potrzebach komunikacyjnych”.
Ćwierć tysiąca Klientów
Jak wyliczył Dział Księgowości agencji, w ciągu dwóch dekad Alert Media świadczyła usługi dla ponad 230 klientów. „W naszym archiwum foldery z dokumentami Klientów rozpoczynają się na każdą z liter łacińskiego alfabetu, łącznie z markami rozpoczynającymi się na Ś czy Ż” – wylicza Łaszyn i dodaje: „Poczynając od ADAC i Amica, przez takie firmy jak Coca-Cola, Canal+, Kompania Piwowarska, Lotos, Mondelez, po Unilever i Żywiec Zdrój”.
Obecnie Alert Media realizuje projekty dla takich firm, jak m.in.: Bahlsen, Danone, DHL, Ecowipes, Maspex, Medtronic, Novartis, Pepsico, Roche, Velux. „A wśród naszych stałych Klientów są takie okręty flagowe jak Pepco, z którymi pracujemy od 8 lat czy Goodyear/Dębica i Nutricia, dla których nieustannie świadczymy szeroki serwis nawet od 18 lat! Bez przerwy!” – podkreśla Krzysztof Tomczyński, Partner w Alert Media i dodaje: „Nie brakowało i Klientów bardzo nietypowych, jak np. Chabad Lubawicz, Sąd Najwyższy Kazachstanu (w ramach projektów unijnych), Prokuratura Generalna (przed 2015 r.), Rzecznik Praw Dziecka czy Galeria Zachęta. Były kampanie wyborcze i największe kryzysy w Polsce. Międzynarodowe projekty szkoleniowe i specjalistyczne wsparcie dla innych agencji PR. To ogromne bogactwo różnorodności, fascynujących narracji i doświadczeń, jakie nieustannie od 20 lat sprawiają, że w Alert Media kochamy tę pracę, bo co dzień jest ciągle i ciągle coś nowego”.
Chemia + profesjonalizm = społeczność
Adam Łaszyn podkreśla, że wyjątkową atmosferę pracy agencji i współpracy z nią zapewnia szczególna dbałość o tzw. chemię, jaka dla konsultantów Alert Media stanowi kluczowy warunek współpracy. „To właśnie – a wierzę w to szczerze i głęboko – stanowi o unikalności Alert Media. Nie tylko nasze konsekwentnie formowane wyraziste pozycjonowanie kryzysowe, strategiczne i medialne, ale – przede wszystkim – wyjątkowe relacje, jakie tworzymy z ludźmi, z którymi pracujemy. Z dumą mogę powiedzieć, że w ciągu tych 20 lat zbudowaliśmy i co dzień rozbudowujemy Alertmediową Społeczność, tworzoną przez PRzyjaciół Alert Media – obecnych i byłych Klientów, współpracowników, pracowników, osoby zaprzyjaźnione z agencją, które spaja serdeczność i wielka życzliwość nie tylko do naszej firmy, ale w ogóle do świata, ludzi. I jeszcze jedno wspólne spoiwo to profesjonalizm. Można być bowiem supermerytorycznym, ale niesympatycznym. I odwrotnie – bardzo sympatycznym, ale bez wysokich kompetencji. Myślę, że tajemnicą naszego sukcesu – tego, że tak dobrze się nam i z nami pracuje – jest właśnie to, że mamy i jedno, i drugie. I że z ludźmi to łączącymi pracujemy i współpracujemy”.
To właśnie relacje były kluczem spotkania ponad stu osób w Teatrze Rozmaitości na jubileuszu XX-lecia Alert Media połączonym z awangardowym spektaklem „Robert Robur”. „Pomyśleliśmy, że najchętniej celebrowalibyśmy tę rocznicę w gronie tych, z którymi chętnie wybralibyśmy się prywatnie na lunch, do kina czy… teatru. Tak przecież robi się z przyjaciółmi” – wyjaśniła Beata Łaszyn, wiceprezeska Alert Media Communications. „To było wspaniałe uczucie – zgromadzić tych wszystkich przyjaciół razem, w jednym miejscu. Spory tłumek! O tak różnorodnych relacjach z nami, ale zawsze z tym samym mianownikiem – ogromną serdecznością, bardzo dobrą więzią. Po prostu fajni ludzie” – dodała.
Atrybuty marki i metodologia spod igły
Przed spektaklem odbyła się też premiera nowego logo agencji. „Dotychczasowy logotyp znakomicie się sprawdził przez całe dwie dekady – wciąż graficznie wyglądał wyraziście. Świetnie skonstruowany dawał rozpoznawalność i wybornie komunikował atrybuty marki Alert Media. Nowy logotyp to właściwe odświeżona wersja – uwspółcześniona na potrzeby estetyki lat dwudziestych naszego wieku. Więcej subtelności i dynamiki. Kluczowy pozostał sygnet w postaci splotu w centrum graficznej emanacji naszego brandu. Ten splot to relacje. Świetne relacje. Trwałe. Zawsze będą w jądrze naszej marki, agencji, naszego zespołu” – wyjaśnił Adam Łaszyn.
Alert Media Communications to agencja PR powstała w 2002 roku z jasnymi USP od samego początku istnienia – komunikacja kryzysowa i media relations. Także od początku firma dostarcza szkolenia komunikacyjne z wyższej półki – m.in. medialne, kryzysowe, z wystąpień publicznych, efektywnego komunikowania w mowie, piśmie i SoMe. Ze szkoleń agencji skorzystały setki menadżerów wyższego szczebla, a także osoby z pierwszych stron gazet i najwyższych stanowisk w państwie. Z czasem agencja bardzo silnie rozwinęła metodologię tworzenia efektywnych strategii komunikowania – dziś to kluczowy trzon serwisu firmy. Inny wyróżniający element unikalnego serwisu Alert Media to symulacje kryzysowe
– agencja posiada obecnie prawdopodobnie najbardziej zaawansowaną metodologię takich symulacji w Polsce.
Alert Media jest polskim liderem w rozwijaniu metodologii PR. To w tej agencji powstały i zostały upowszechnione takie terminy jak „przekazy dnia”, „przeczenia zwrotne”, „mikrokryzys” czy „hejtostrofa”, a także reguły, które się upowszechniły rynkowo, jak np. kryzysowa Zasada 5P. Podobnie z edukacyjną działalnością firmy – agencja chętnie i bogato dzieli się swą wiedzą, np. poprzez rzadko tworzone przez polskie agencje książki propagujące najlepsze techniki PR (m.in. „Media i Ty”, „e-Kryzys”) czy dużą aktywność wykładową na uczelniach oraz konferencjach i kongresach, nie tylko branżowych. Popularyzacją wiedzy nt. komunikacji antykryzysowej służy również tworzony przez Alert Media od wielu lat Kryzysometr – coroczne badanie eksperckie wskazujące na zagrożenia kryzysowe na nadchodzący rok oraz podsumowujące najbardziej znaczące doświadczania kryzysowe w Polsce w roku mijającym.
Alert Media od początku swego istnienia silnie angażowała się społecznie i środowiskowo. m.in. we wszystkich organizacjach branżowych jak SAPR, PSPR, a wcześniej przez kilkanaście lat w ZFPR. To także bardzo doceniania agencja – jest laureatem większości znaczących nagród PR jak Magellan Award, Mercury Award, Mocni Wizerunkiem, PR Excellence, PR Wings, SABRE Award, Złote Spinacze etc. A szef Alert Media Adam Łaszyn w tym roku został laureatem szczególnej nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations „Lew PR 2022” za całokształt wkładu na rzecz branży PR w Polsce.