„Media i ty”, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami

Alert Media wspiera wydanie pierwszego kompleksowego poradnika spotkań z mediami Jak przygotować się do kontaktu z mediami, jak rozumieć swoją rolę i cele takiego spotkania, jak prowadzić rozmowy z dziennikarzami różnych mediów – to tylko niektóre z praktycznych umiejętności, które pozwoli nabyć książka „Media i ty”. Jej autorem jest Adam Łaszyn, znany praktyk i wykładowca public relations. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Message House we współpracy z Alert Media Communications, która jest sponsorem głównym tej publikacji. Książka dostępna od października wyłącznie w sprzedaży internetowej pod adresem www.wmh.com.pl.

Na łamach książki Adam Łaszyn dzieli się swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń medialnych, realizacji projektów media relations oraz pracy dziennikarskiej i publicystycznej w mediach różnego typu. Udziela wskazówek, jak optymalizować spotkania z dziennikarzami, czym zaciekawić media, jak uniknąć pułapek dziennikarskich i własnych błędów. Treść ożywiają liczne przykłady, infografiki, zwięzłe opisy przypadków i anegdoty. Książka szczegółowo opisuje praktyczne procedury spotkań z dziennikarzami – od kontaktów z prasą, przez radio i TV, po kontakty z dziennikarzami internetowymi, a także blogerami i tzw. mediami społecznościowymi. Dopełnienie rozdziałów, zawierających skondensowaną dawkę wiedzy i porad, stanowi słownik 100 terminów przydatnych w relacjach z mediami.

„Książka ma przede wszystkim charakter praktyczny. Stworzyłem poradnik dla tych, którzy chcą lub muszą kontaktować się z mediami i zależy im, by był to kontakt efektywny. To także bardzo pragmatyczna pozycja dla wszystkich, którzy z mediami kontaktują się od dawna. Jestem pewien, że także takie osoby znajdą w mojej książce wiele elementów pogłębiających ich praktyczną wiedzę, co pozwoli im zdobyć nowe umiejętności” – powiedział Adam Łaszyn.

„Media i ty” to lektura polecana także kadrze menadżerskiej – zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego – stającej przed potrzebą lub koniecznością kontaktowania się z mediami. Wartościowe informacje znajdą w niej specjaliści public relations, rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych firm, urzędów i instytucji. Treść książki może być bezcenna dla polityków i osób aspirujących do pełnienia funkcji publicznych, jak również kandydatów w wyborach wszelkiego rodzaju.

„To książka użyteczna w procesie kształcenia specjalistów komunikacji społecznej, dla których kontakty z mediami są podstawowym kanałem dotarcia do publiczności. To także źródło inspiracji i przemyśleń dla studentów i nauczycieli zawodu dziennikarskiego, public relations i marketingu” – ocenia prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

„Ja na taką publikację długo czekałem. Media i ty to lekki w formie, acz niezmiernie bogaty w treści poradnik, który powinien znać każdy, kto zajmuje się PR-em” – stwierdził z kolei dr Mariusz Sokołowski, pełniący do niedawna funkcję rzecznika Komendanta Głównego Policji.

„Książka Adama Łaszyna doskonale pokazuje, w jaki sposób współpracować z mediami, jakich błędów nie popełniać. Zarazem jest świetną ilustracją faktu, że świat mediów i świat PR przenikają się. Jest nader przystępna. Gorąco polecam wszystkim, niezależnie od tego, po której stronie barykady stoją – o ile to rzeczywiście jest barykada” – powiedział zaś Grzegorz Miecugow, szef wydawców TVN24.

Książka dostępna jest w oprawie miękkiej i twardej, można ją kupić wyłącznie przez Internet za pośrednictwem strony wmh.com.pl.

Więcej informacji o książce oraz wybrane bezpłatne rozdziały na stronie mediaity.pl.
***
Adam Łaszyn to praktyk, wykładowca i trener w takich dziedzinach PR jak strategie komunikowania, media relations czy komunikacja kryzysowa. Pracował nad wizerunkiem wielu firm, osób publicznych, prezesów i polityków z pierwszych stron gazet. Jest założycielem i szefem agencji Alert Media Communications i MeritumLab. W branży public relations od 1998 roku. Wcześniej przez 8 lat pracował jako dziennikarz (m.in. Program III Polskiego Radia, „Życie Warszawy”, „Express Wieczorny”). W latach 2006-2013 był członkiem władz Związku Firm Public Relations. Jest współautorem książki „Sztuka Public Relations” (2006, 2011) i pierwszego w Polsce „Leksykonu Public Relations” (2009). Wykłada różne dziedziny PR, m.in. w polskiej edycji London School of Public Relations, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Z wykształcenia jest prawnikiem.

Więcej informacji:
Jakub Piesiakowski,
tel. 695 660 704, e-mail: j.piesiakowski@wmh.com.pl

Share this post