[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

pressroom > >

Pressroom

2016-04-06

Honda wybrała Dunlopa na sezon 2016 w wyścigach długodystansowych i drogowych

Dunlop, najbardziej utytułowany producent opon w historii wyścigów Isle of Man TT i Długodystansowych Mistrzostw Świata (EWC) FIM, został ponownie wybrany przez Honda Racing na dostawcę ogumienia w sezonie 2016.

 

Po niezwykle udanym poprzednim roku, w którym John McGuinness po raz 23. w karierze okazał się najlepszy w zawodach Isle of Man TT, obaj partnerzy podnoszą poprzeczkę jeszcze wyżej. Wygrana angielskiego kierowcy była również 24. zwycięstwem Hondy w Senior TT, za sprawą którego marka stała się najbardziej utytułowanym producentem motocykli w historii tego wyścigu. Dodatkowo zawodnicy startujący na oponach Dunlop zajęli 10 miejsc na podiach wszystkich klas TT w sezonie 2015.

Ubiegłoroczne zwycięstwo McGuinnessa zyskało również uznanie w oczach europejskich fanów, którzy wskazali je jako najważniejszy „Wielki Moment Sportu Motorowego”, w którym marka Dunlop miała współudział. Styl i determinacja kierowcy wzbudziły większy podziw niż inne heroiczne wyczyny, takie jak szarża Marca Marqueza z końca stawki w zawodach na torze Estoril w 2010 roku czy wspaniałe zwycięstwo Mike’a Hailwooda w wyścigu TT w 1978 roku.

Listę sukcesów Hondy i Dunlopa w poprzednim sezonie uzupełnia pobicie przez McGuinnessa rekordu pojedynczego okrążenia w trakcie zawodów Senior Race 2015, podczas którego osiągnął zawrotną prędkość 132,701 mili na godzinę.

„Wyścig Isle of Man TT odgrywa kluczową rolę w rozwoju opon drogowych. Otwarta konkurencja między producentami ogumienia potęguje nasze nieustanne dążenie do innowacji i rozwoju nowych technologii, które podwyższają osiągi. Z wielką radością kontynuujemy naszą zwycięską współpracę z marką Honda” – powiedział Clinton Howe, menedżer ds. wyścigów motorowych w Dunlop Europe.

W Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM Dunlop był wybierany przez większe grono zwycięzców niż jakakolwiek inna marka oponiarska. Ten cykl zawodów, w skład których wchodzą m.in. kultowy 24-godzinny wyścig Le Mans, Bol d’Or oraz 8-godzinne zmagania na torze Suzuka to prawdopodobnie najbardziej wymagająca seria w świecie sportów motorowych na dwóch kołach.

Neil Tuxworth, menedżer ekipy Honda Racing powiedział: „Z przyjemnością kontynuujemy udaną i sprawdzoną współpracę z marką Dunlop, zarówno w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, jak i w wyścigach drogowych. Opony są ogromnie ważnym elementem obu dyscyplin. Podczas 24-godzinnego wyścigu zdarza się, że pokonujemy ponad 2 tysiące mil, podczas gdy na przykład w klasie MotoGP w całym sezonie przejeżdża się około 1300 mil. Dodatkowo w czasie tych najdłuższych zawodów kierowcy zaczynają odczuwać zmęczenie już po ośmiu godzinach jazdy i nie mają wiele czasu na odpoczynek między kolejnymi zmianami, dlatego tak ważna jest przewidywalność i stabilność parametrów opon”.

Przedstawiciel Hondy dodał: „Na wybór partnera oponiarskiego wpływ ma wiele czynników. Przykładem wyzwań, przed którymi stają dostawcy ogumienia, mogą być zawody Isle of Man TT, które nie odbywają się na gładkim torze wyścigowym, lecz na liczącej 37,73 mili pętli na drogach publicznych, o zmiennych nawierzchniach, z punktowymi elementami odblaskowymi (tzw. kocimi oczkami) i krawężnikami. Kolejnym niezwykle istotnym elementem jest pogoda, ponieważ gdy na linii startu świeci słońce, w części górskiej może być pochmurno i mokro. Nie należy również zapominać o osiąganych prędkościach i stopniu zużycia opon przed ich zmianą. John w trakcie wyścigu daje z siebie wszystko, wymagając dokładnie tego samego od swojego motocykla oraz opon podczas sześciu okrążeń walki o zwycięstwo. Dlatego musi mieć pełne zaufanie do ogumienia i wiedzieć, że jest ono w stanie wytrzymać zarówno wymagane prędkości, jak i dystans”.

Więcej informacji udziela:

Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear

tel.: (48 22) 546 11 00
kom.: +48 505 113 146
faks.: (48 22) 546 11 01
goodyear@alertmedia.pl

Załączniki:

Honda_wybrala_Dunlopa_na_sezon_2016_w_wyscigach_dlugodystansowych_i_drogowych.docx
Honda_wybrala_Dunlopa_na_sezon_2016_w_wyscigach_dlugodystansowych_i_drogowych_(2).jpg
Honda_wybrala_Dunlopa_na_sezon_2016_w_wyscigach_dlugodystansowych_i_drogowych_(1).jpg
Honda_wybrala_Dunlopa_na_sezon_2016_w_wyscigach_dlugodystansowych_i_drogowych.txt

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl