[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Zasada Jednego Głosu

Zasada Jednego Głosu - wymóg, szczególnie istotny w komunikacji kryzysowej, by wszyscy przedstawiciele organizacji komunikującej się z otoczeniem lub pracownikami, przekazywali te same, spójne przesłania. Aby mówili "jednym głosem".

Zasada ta w największym stopniu dotyczy organizacji posiadających wielu (zob.) messengers, czyli osób uprawnionych do wypowiadania się w imieniu firmy, zwłaszcza wobec mediów. Wielu "rzeczników" w szerokim tego słowa znaczeniu (a więc osób z mandatem do wypowiadania się), mają np. grupy kapitałowe, partie polityczne, ogólnopolskie firmy i organizacje o rozbudowanej strukturze jak policja, firmy telekomunikacyjne, czy służba celna.

Przedstawiciele tych rozbudowanych struktur muszą być spójni w przekazywanych treściach, niezależnie od tego, czy np. wypowiadają się wobec mediów w Gdańsku, czy wobec władz kontrolnych w Rzeszowie. Zasada Jednego Głosu powinna być realizowana także w komunikacji wewnętrznej, tzn. kierownicy każdego szczebla powinni w dół komunikować do pracowników te same Kluczowe Przesłania.

Zarówno w komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej niespójne lub sprzeczne komunikaty różnych przedstawicieli tej samej organizacji zmniejszają jej wiarygodność obnażając wewnętrzne różnice zdań, konflikty, albo co najmniej wewnętrzny chaos komunikacyjny.

W Polsce łamanie Zasady Jednego Głosu najczęściej obserwować można w przypadku partii politycznych. Od 1989 roku to właśnie sprzeczność przekazów przedstawicieli tego samego ugrupowania była jedną z głównych przyczyn spadków notowań tych skłóconych wewnętrzne partii, a w konsekwencji nawet znikania ich z areny politycznej.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl