[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Szkolenia

 

 

Twoje zdjęcie prasowe

Jeżeli dziennikarz prasowy będzie robił wywiad z Tobą często będzie chciał przy okazji zdobyć zdjęcie. To dla Ciebie bardzo ważne, bo na podstawie zdjęcia wielu czytelników ukształtuje nastawienie do Ciebie jeszcze przed rozpoczęciem czytania. Wiele osób nie przeczyta wywiadu a jedynie spojrzy na fotkę, ewentualnie przeczyta podpis pod zdjęciem i tytuł materiału.

Ustal przed wywiadem, czy fotografia będzie potrzebna i czy ewentualnie dziennikarz przyprowadzi fotoreportera. Jeśli tak − przygotuj się odpowiednio do sesji zdjęciowej. Fotoreporter będzie chciał zrobić kilka ujęć.

Będzie zwracał szczególną uwagę na sprawę oświetlenia Twojego biura, więc może „ustawiać” Cię w odpowiednich miejscach. Może też chcieć wyprowadzić Cię na zewnątrz budynku. Gódź się na to. Powinno Ci zależeć tak samo na dobrym zdjęciu, jak na dobrym wywiadzie.

Jeżeli nie możesz lub z jakichś powodów nie chcesz, aby robiono Ci zdjęcia w konkretnym dniu, obiecaj, że wyślesz je pocztą kurierską lub elektroniczną w odpowiednim formacie. Ustal jaki to format.

Odmowa wykonania zdjęcia skończyć się może tak, jak w przypadku szefowej jednej z czołowych firm dystrybuujących w Polsce napoje energetyczne. Puls Biznesu opublikował zdjęcie... wizytówki owej Pani z podpisem wyjaśniającym, że rozmówczyni dziennikarza odmówiła wykonania zdjęcia.

Archiwum kilku dobrych zdjęć to zresztą najpewniejszy sposób, by fotka, która się ukaże odpowiadała Ci. Warto zainwestować w sesję zdjęciową z profesjonalnym fotografem. Bank kilku, kilkunastu fachowo zrobionych zdjęć bywa przydatny przy bardzo wielu w okazjach.

Uchroni Cię też przed tym, że redakcja korzysta z usług kiepskiego fotoreportera i Twoja fotka może wypaść źle. Zrobione fotografie przechowuj zarówno w wersji materialnej, jak i elektronicznej.

Zdjęcie musi mieć odpowiednią wielkość i jakość. Nie może przypominać fotografii paszportowej. Najlepiej, gdy osoba znajdująca się na zdjęciu patrzy na czytelnika − podczas zdjęć należy więc patrzeć w obiektyw.

Uśmiechnięte osoby zazwyczaj wyglądają dużo lepiej od poważnych. Strój musi oddawać pozycję zawodową fotografowanej osoby.

Dobrze mieć zdjęcia w różnych kadrach − samą głowę, głowę wraz z ramionami, ujęcie do bioder i do kolan (tzw. plan amerykański). W dwóch ostatnich ujęciach lepiej, by widać było dłonie. Ręce schowane z tyłu dają bowiem podświadomy sygnał: „coś ukrywa!”.

Sprawę przesłania zdjęcia zleć swoim służbom prasowym lub PR. Obecnie redakcje powszechnie akceptują przesyłanie im zdjęć pocztą elektroniczną. Pamiętaj jednak, by ustalić techniczne wymogi zdjęcia (rozdzielczość i wielkość).

Dopilnuj, aby zdjęcie dotarło, bo dziennikarz będzie miał niepotrzebny stres a Ty stracisz okazję do wzmocnienia swojej obecności w piśmie.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl