[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Teaser

Teaser - w PR zagadkowy gadżet, informacja, pogłoska lub kreatywna niespodzianka mająca na celu zwrócenie uwagi dziennikarza, zaintrygowanie go, ale na razie bez wyjaśniania, o co chodzi. Najczęściej teaser poprzedza przesłanie materiałów prasowych a wywołane teaserem zaciekawienie dziennikarza ma zwrócić jego uwagę na owe materiały.

Dlatego teaser musi być pomysłowy, intrygujący, zawsze w jakimś stopniu tajemniczy. Tajemniczość ta musi być jednak łatwa do rozszyfrowania po otrzymaniu przesyłki głównej (np. zestawu prasowego), która to przesyłka koniecznie musi być z teaserem bezbłędnie skojarzona. Termin teaser występuje też w wielu innych dziedzinach komunikacji masowej, wszędzie oznaczając coś innego. Np. w reklamie teaser to intrygująca zapowiedź zbliżającej się kampanii reklamowej, w marketingu jakiś chwyt mający zwrócić uwagę na produkt, którego jeszcze nie ma w sprzedaży, w kinematografii krótka zapowiedź filmu mającego wchodzić na ekrany (inaczej także: trailer), w branży gier komputerowych - tzw. grywalne dema gier, zachęcające do kupna pełnej wersji.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl