[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Soundbite

Soundbite - krótkie i sugestywne sformułowanie, które w atrakcyjny, najczęściej dowcipny sposób przekazuje ważną tezę / (zob.) Kluczowe Przesłanie.

Soundbite to najczęściej jedno zręcznie skonstruowane zdanie, które celnie opisuje jakąś, kwestię, tezę, czy idęę, zwykle nie wprost, np. "O Jarosławie Kaczyńskim wiem tylko tyle, że to bardzo zdolny człowiek, zdolny do bardzo wielu rzeczy" (prof. Władysław Bartoszewski, 2007).

Zdania takie - lub zespół dwóch, maksymalnie trzech zdań - chętnie cytowane są przez media zwiększając efektywność komunikacji osoby stosującej soundbites. Szczególnie celne soundbites czasem przechodzą do języka popularnego lub historii, np. "Prawdziwego mężczyznę poznaje się po tym jak kończy, nie jak zaczyna" (były premier RP Leszek Miller, lata 80. XX w.), "Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana" (Napoleon Bonaparte, XIX w.), "Veni, vidi, vici" (Gajusz Juliusz Cezar, I w. p.n.e).

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl