[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Relacje z mediami

 

Poprzednia12Następna

 

Pomóż dziennikarzowi opublikować Twój materiał

Dziennikarze reagują na informacje prasowe, tak jak my reagujemy na różnych ludzi. Jeśli ktoś jest nudny - nie słuchamy, jeśli jest namolny - unikamy go, jeśli zaś spotykamy interesującego rozmówcę - z chęcią słuchamy.

Rozmowa - nawet z nieznajomym - ciekawi nas wówczas, gdy dotyczy interesujących nas spraw, dotyka ich istoty i zawiera informacje dla nas nowe. Dlatego przygotowując informację prasową musisz dopilnować, by otrzymali je jedynie dziennikarze, których zainteresuje temat Twoich materiałów.

Druga ważna sprawa to: musisz tak przygotować materiały, by nie zanudzić czytającego. Trzecia - upewnij się, że dostarczysz informacji, jakich jeszcze Twój odbiorca nie ma.

Wiele korporacyjnych działów PR a nawet duże i renomowane agencje PR wysyłają materiały prasowe zawierające mnóstwo bezużytecznych informacji a omijające najważniejsze elementy informacyjne.

Co więcej, często informacje te wysyłane są do redakcji, które kompletnie nie są zainteresowane daną tematyką. To budzi irytację dziennikarzy i wydawców. Wysyłając swoje materiały unikaj tych błędów.

Przedruki to rzadkość

Zanim zaczniesz pisać zestaw dla mediów uwzględnij fakt, że różne redakcje mogą użyć Twoich materiałów na różne sposoby. Niektóre media funkcjonują w takim pośpiechu lub cierpią na brak rąk do pracy, że mogą opublikować mniejsze lub większe części informacji prasowej niemal słowo w słowo.

Warunkiem jednak jest, by był to materiał dobrze napisany, tzn. o właściwej konstrukcji, należytym języku, dobrej zawartości informacyjnej, i... nie za długi.

Inne media (np. Rzeczpospolita, TVN24) wykorzystują materiały prasowe jako punkt wyjściowy do opracowania materiału, jaki może być opublikowany.

Dlatego w materiałach muszą się znaleźć podstawowe fakty i dane które nie tylko pozwolą wyjaśnić czytelnikowi, słuchaczowi, czy telewidzowi o co chodzi w informacji, którą chciał(a)byś rozpowszechnić.

Materiał taki powinien też pozwolić na przygotowanie pytań przez dziennikarza do ew. wywiadu, dać podstawy do przygotowania artykułu przeglądowego na temat Twojej branży lub kategorii produktów, o których piszesz, dostarczyć punktu zaczepienia do przygotowania materiału dziennikarskiego na temat społecznego aspektu związanego z tematem Twojej informacji prasowej.

Za duże wymagania? Wcale nie!

Jeśli tylko zadasz sobie trud odpowiedzi na pytanie, czy przygotowywany przez Ciebie zestaw informacyjny może się przydać do czegoś innego niż artykuł, audycja lub informacja telewizyjna poświęcone dokładnie tematowi Twojej informacji prasowej, szybko wymyślisz, jak inaczej można to napisać - co jest zbędne, a czego brakuje.

Przykład? Dobrze, by informacja prasowa zawierała chwytliwy cytat przedstawiciela firmy, do którego KONIECZNIE powinien znajdować się kontakt telefoniczny lub adres e-mail na końcu informacji prasowej.

Jeśli dziennikarz zainteresuje się tematem będzie mógł chcieć porozmawiać właśnie z osobą, która się ciekawie wypowiedziała.

A teraz przyznaj się - jak często pod Twoimi materiałami prasowymi podany jest kontakt do kogoś zupełnie innego, niż osoba wypowiadająca się w treści materiału?

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl