[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Czytelnia PR > Pozostałe

 

Poprzednia12345Następna

 

Obyśmy tylko zdrowi byli...

Artykuł - po zmianach redakcji - opublikowany w 2000 r. w miesięczniku "Press"

- porzekadło to coraz więcej osób stara się czynnie wcielać w życie. Jemy coraz zdrowiej, palimy coraz mniej, coraz częściej dbamy o kondycję i... sięgamy po środki farmakologiczne. A to oznacza dobry interes - i to nie tylko dla branży farmaceutycznej, ale i dla pracujących na jej rzecz specjalistów public relations.

Farmaceutyka, zdrowie, promocja zdrowia to dziedziny, w których public relations rozwija się obecnie najbardziej dynamicznie. Bezpośrednią tego przyczyną jest gwałtowny rozwój samej branży farmaceutycznej, której obroty na niektórych rynkach rosną nawet o 25% rocznie. Ten boom wynika zaś z bardzo poważnych zmian w demografii, zamożności i świadomości zdrowotnej ludzi. Społeczeństwa naszego kręgu kulturowego starzeją się. Pierwsze oznaki starości, czy objawy choroby to złe wiadomości dla ludzi, ale dobre dla firm farmaceutycznych, bo więcej osób wydaje pieniądze na leki. Któż nie chciałby bowiem być jak najdłużej zdrowym i czuć się wciąż młodo mimo upływu lat?

Przemysł farmacetutyczny i branża opieki zdrowotnej od półwiecza z zadyszką gonią rosnące zapotrzebowanie na skuteczne środki chroniące organizm przed chorobami. Na rynku jest obecnie dziesięciokrotnie więcej leków, niż w 1945 roku. Dwa razy więcej osób korzysta z opieki szpitalnej. Na tym lukratywnym rynku konkurencja jest coraz bardziej zażarta, dlatego coraz większe sumy (w USA 14 mld dol. rocznie) przeznaczane są na marketing, w tym reklamę i public relations.

Branża farmaceutyczna także w Polsce jest jedną z najbardziej aktywnych w dziedzinie public relations - obok motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej i kosmetycznej. Oczywiście długo jeszcze nie będziemy wydawać na leki tyle, co np. Szwajcarzy, ale Polacy też chcą być zdrowsi, mniej podatni na choroby, powstrzymywać efekty starzenia się, więc obroty firm farmaceutycznych także w naszym kraju rosną (Wg ocen WHO przez najbliższe 5 lat wzrost ten będzie wynosił 10% rocznie).

Ludzi aktywnie troszczących się o swą kondycję trudno dziś jednoznacznie nazywać pacjentami, bo to nie choroba wywołuje w nich aktywność prozdrowotną, ale raczej chęć zapobieżenia chorobom lub oznakom starości. W kręgach PR określa się ich raczej mianem

konsumenci zdrowia

(consumers of health). Stanowią oni jedną z najważniejszych grup docelowych, do której skierowane są działania zdrowotnego PR. Działania te najczęściej mają na celu dostarczenie potencjalnym klientom odpowiednich informacji, które wywołają w nich określone postawy, np. podjęcie odpowiedniej diety lub zakup określonego środka farmakologicznego.

 

Poprzednia12345Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl