[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Relacje z mediami

 

Poprzednia12Następna

 

O czym warto pamiętać organizując konferencję prasową

Dziennikarze nie przepadają za konferencjami prasowymi. Konferencje są pożeraczami czasu, którego dziennikarze zawsze mają za mało. Informacje przekazywane na konferencjach nie zawsze zaś warte są publikacji. Natomiast dla firmy organizującej takie spotkanie, to spory wydatek, który nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty.

W Polsce nadużywa się tego narzędzia. Konferencja prasowa to armata, z której zbyt często strzela się do muchy. Dlatego często odradzamy organizowanie konferencji prasowych, gdy temat jest za słaby.

Najważniejsza więc rada: oceń, czy temat, którym chcesz zainteresować dziennikarzy jest wystarczająco dużego kalibru.

Z praktyki wiemy, że bardzo często najważniejszym kryterium oceny pomyślności konferencji jest frekwencja.

Nie ma bowiem nic bardziej żałosnego, niż Zarząd w komplecie plus gość z zagranicznej centrali siedzący naprzeciw dwóch dziennikarzy na pustej sali. To bardziej żenujące, niż brak publikacji następnego dnia.

Jeśli istnieje niebezpieczeństwo małej frekwencji - lepiej poumawiaj zainteresowanych dziennikarzy na indywidualne spotkania. I taniej, i efektywniej, i mniej wstydu.

Bywa jednak, że konfernecję zorganizować trzeba, wtedy:

Dziennikarze, tak jak każdy z nas, planują pracę z wyprzedzeniem. Aby dziennikarz pojawił się na naszej konferencji, powinniśmy powiadomić go stosunkowo wcześnie i następnie potwierdzić jego obecność na spotkaniu.

Powiadamiamy od 5 do 10 dni wcześniej, a potwierdzamy w przeddzień konferencji (prasa) lub w dniu konferencji (radio, telewizja).

W ten sposób unikniemy sytuacji, gdy reporter, na którego przybycie liczyliśmy, wyjechał np. na wakacje i za późno, by szukać zastępcy.

Miejsce spotkania musi być łatwo dostępne dla dziennikarzy, najlepiej jeżeli jest to centrum miasta. Konferencja może się odbyć albo w siedzibie firmy albo na neutralnym gruncie np. w hotelu czy siedzibie jakiejś organizacji.

W Warszawie bardzo dobrymi miejscami są: Dom Dziennikarza i Interpress. Dziennikarze wiedzą, gdzie to jest a miejsce daje dodatkowy nastrój profesjonalnej wymiany informacji.

W sytuacjach kryzysowych nie wypada, by konferencja odbywała się w luksusowym hotelu z wykwintnym lunchem.

Konferencję prasową najlepiej organizować w środku tygodnia w godzinach 11:00 - 13.00. Dziennikarze są w tym czasie po kolegiach redakcyjnych i mają wystarczająco dużo czasu na opracowanie otrzymanych lub nagranych materiałów.

Niekorzystnymi terminami na jej przeprowadzenie są poniedziałki i piątki oraz czas kiedy inne wydarzenia żywo przyciągają uwagę dziennikarzy, np. wizyta Ojca Świętego.

Jeżeli ze względu na małą ilość dziennikarzy, chcesz celowo opóźnić rozpoczęcie spotkania, czas ten nie może przekraczać 10 minut. Pamiętaj, czas tych, którzy przyszli jest bardzo cenny.

Nie wystarczy wszystko opowiedzieć. Trzeba dać dziennikarzom materiały na piśmie. Po pierwsze to dowód, że Twoja firma przygotowała się do spotkania z dziennikarzami.

A po drugie - materiały na piśmie są po prostu bardzo przydatne. Uwaga! Dotyczy to szczególnie dziennikarzy radiowych i telewizyjnych, którzy nie mają czasu na szukanie informacji na własną rękę i dlatego bardzo sobie cenią sobie "gotowce", z których wykorzystują od jednego do sześciu zdań.

Aby jednak taki "gotowiec" był rzeczywiście użyteczny musi się nadawać do przeczytania w radiu lub TV. Oznacza to, że materiał musi być świetnie napisany, dobrze brzmiący przy czytaniu.

Dużym ułatwieniem dla dziennikarzy prasowych jest dodatkowe umieszczenie wszystkich materiałów na nośniku elektronicznym - zwłaszcza plików graficznych ilustrujących przedstawiany temat.

 

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl