[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Szkolenia

 

Poprzednia12Następna

 

Naprowadzanie na haczyk

Zmieńmy temat! Czy nie miałeś nieraz ochoty powiedzieć to w trakcie rozmowy z dziennikarzem. Niemal wszyscy uczestnicy naszych szkoleń medialnych mówią, że tak.

Istnieje technika, która pozwala zrealizować cel zmiany tematu bez proszenia o to wprost. Technika ta wśród anglojęzycznych trenerów medialnych określana jest jako flipping, co w swobodnym polskim tłumaczeniu można nazwać: „naprowadzanie”.

Jej istotą jest przekonanie dziennikarza, że to, o czym chcesz mówić jest równie lub bardziej interesujące, niż temat ciągnięty przez tegoż dziennikarza. Jednak do wniosku takiego musi on dojść sam.

W technice tej istotne jest, by nie powielać błędów, jakie nad wyraz często możemy obserwować w telewizji lub radiu. Rozmówcy często wprost apelują do dziennikarzy, by spytali o coś innego.

Nie rzadko też − o zgrozo! − rozmówcy „na antenie” wypominają dziennikarzowi, że przed wywiadem obiecali, iż spytają o określone tematy. Próba egzekucji „na antenie” takiej obietnicy rujnuje wiarygodność zarówno dziennikarza, jak i rozmówcy.

Inny błąd to atakowanie dziennikarza i zarzucanie mu, że zadaje „złe pytania” na mało znaczące tematy, podczas gdy „są dużo ważniejsze sprawy”.

Wystarczy posłuchać kilka porannych „Rozmów Radia Zet”, by przekonać się jak często taki zarzut stawiają Monice Olejnik jej rozmówcy. Przypomnijmy przy okazji generalną zasadę wywiadów: Nie ma złych pytań są tylko złe odpowiedzi!

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl