[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Szkolenia

 

Poprzednia12Następna

 

Media pytają, jak być skutecznym w mediach - ALERT MEDIA odpowiada

W prasie i telewizji mamy wysyp artykułów na temat efektywności występowania w mediach. Problemem zajęły się m.in. Polityka, Wprost, Profit, TVN24. Dziennikarze zainteresowali się tematem szkoleń medialnych i tym, czego na tych treningach się uczy.

Dziennikarze z dwóch wiodących magazynów i TVN24 zwrócili się również do nas z różnymi pytaniami w tej sprawie. Wśród tych pytań pojawiło się jedno kluczowe, które dotyka istoty i sensu szkoleń medialnych. Brzmiało ono:

Jak skonstruować wypowiedź, by w wiadomościach telewizja pokazała to, co chce pytany przez dziennikarza polityk (biznesmen, menedżer) przekazać?

Oto nasza odpowiedź:

Szanowna Pani

Rzetelna odpowiedz na pytanie przez Panią sformułowane zajmuje nam zwykle cały dzień szkolenia a jego uczestnicy i tak często umawiają się na kolejne sesje, bo jak w jeden dzień zdobyć doświadczenie przez wprawnych komunikatorów nabywane latami?

Postaramy się jednak dać Pani esencje tego, co najważniejsze.

Przede wszystkim trzeba precyzyjnie wiedzieć, co się chce w spotkaniu z dziennikarzem powiedzieć. Trzeba mieć swój komunikacyjny cel. Ten cel to Kluczowe Przesłanie - wniosek do jakiego powinien dojść nasz odbiorca (widz, słuchacz, czytelnik) po zobaczeniu nas i usłyszeniu naszej wypowiedzi. Wniosek. Nie jakieś konkretne zdanie, które ma usłyszeć.

Brak tego celu to podstawowy błąd, jaki popełniają osoby spotykające się z dziennikarzami. Najczęstsza postawa jest defensywna: "Postaram się odpowiedzieć na pytania, jakie mi zadadzą".

Natomiast spotkanie z dziennikarzem, występ w medium, ma sens tylko wówczas, gdy zakomunikuje się treści ważne dla jego nadawcy! I takie podejście do spotkań z dziennikarzami ćwiczymy w praktyce na naszych szkoleniach.

To jednak dopiero początek „nakarmienia” odbiorców nasza treścią. Ważna jest bowiem odpowiednia "dostawa" dania, które dla tego końcowego odbiorcy przygotowaliśmy. Jeśli wiec spotykamy np. dziennikarza programu informacyjnego, który nakręci tzw. setkę (wypowiedź do kamery) - nie można się rozgadać!

Trzeba precyzyjnie powiedzieć to, na czym nam zależało i szybko skończyć. Jeśli zaś padną kolejne pytania wracać do swego Kluczowego Przesłania, bo nie wiadomo który fragment zostanie puszczony na wizji.

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl