[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Lista Mediów

Lista Mediów - baza zawierająca dane dziennikarzy istotnych z punktu widzenia interesów organizacji kontaktującej się z mediami.

Listy mediów powinny zawierać wszystkie możliwe informacje umożliwiające kontakt z przedstawicielami mediów, np. imię i nazwisko, zakres zainteresowań zawodowych, adres redakcji, e-mail, telefon komórkowy, na biurko i ogólny do redakcji oraz numer faksu.

Bazy mediów powinny być na bieżąco aktualizowane, ponieważ dziennikarze są grupą zawodową, która często rotuje i zmienia pracę. Warto mieć listę mediów w wersji elektronicznej, którą łatwo zarządzać, ale także w wersji papierowej, stanowiącej zabezpieczenie na wypadek utraty danych elektronicznych.

Kontakty w bazie mediów mogą być uszeregowane według częstotliwości ukazywania (dzienniki, tygodniki, miesięczniki), według rodzaju medium (prasa, radio, telewizja, internet) lub według jego charakteru (kobiece, motoryzacyjne, farmaceutyczne, sportowe).

W ALERT MEDIA używa się baz mediów przygotowanych według zasady tzw. "tarczy medialnej", w której dziennikarze podzieleni są na trzy grupy. Media A to najważniejsze tytuły prasowe, stacje radiowe i telewizyjne oraz portale internetowe, z którymi kontakt jest z punktu widzenia interesów organizacji najcenniejszy i najbardziej prestiżowy.

Media grupy B to mniejsze tytuły prasowe, stacje radiowe i telewizyjne oraz portale internetowe - o mniejszym zasięgu i prestiżu. Media grupy C to inne tytuły prasowe, stacje radiowe i telewizyjne oraz portale internetowe, które dobierane są jako odbiorcy komunikatu według specyfiki tematu, o którym mówi organizacja, np. media motoryzacyjne w przypadku komunikacji spółki doradztwa podatkowego na temat podatku VAT od zakupu samochodów używanych. DCD

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl