[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Szkolenia

 

Poprzednia1234Następna

 

Lekcja Bońka

Łatwo jest pokazać negatywne przykłady wystąpień osób, które nie powinny kontaktować się z dziennikarzami bez solidnego szkolenia medialnego. Trudniej jest pokazać dobre wzorce.

A dobrych przykładów w wakacyjne miesiące dostarczył obficie nowy selekcjoner piłkarskiej reprezentacji - Zbigniew Boniek.

W historii III Rzeczpospolitej chyba nikt nie udzielił tak wielu wywiadów w tak krótkim czasie. Od ogłoszenia jego powołania na trenera polskiej reprezentacji w dniu 8 lipca nowy trener opublikował setki wypowiedzi i wywiadów.

Był wszędzie. W prasie, radiu, telewizji, internecie. W gazetach ogólnopolskich i lokalnych. I będzie go nadal wiele, bo przecież już w najbliższą sobotę -7 września - rozpoczynają się eliminacje do Mistrzostw Europy.

Warto śledzić wywiady, jakich udziela Boniek. Nasz słynny piłkarz bardzo umiejętnie wykorzystuje bowiem media do przekazania ważnych dla niego treści. Stosuje najlepsze, najbardziej skuteczne narzędzia, których uczymy na szkoleniach medialnych.

Pierwsze wywiady Bońka jako selekcjonera reprezentacji wskazują, że w mediach może mieć sojuszników. Jak to się robi? Wychodzi się naprzeciw potrzebom dziennikarzy - to generalna zasada.

A oto 10 bardziej szczegółowych reguł, które Zbigniew Boniek koncertowo realizował w lipcu i sierpniu.

# 1 Nie lekceważ mediów

Nowy selekcjoner przede wszystkim rozumie rolę mediów. Wie, że stosunek kibiców do trenera reprezentacji tworzą nie tylko osiągnięcia jego drużyny, ale i - jeżeli nie przede wszystkim - sposób, w jaki przedstawiają te wyniki media.

"Dziennikarze to tacy ludzie, z którymi ciężko się rozmawia. Trzeba jednak umieć z nimi żyć i współpracować. Nigdy się z dziennikarzami nie kłóciłem i nie zamierzam" - mówi Boniek w wywiadzie dla Dziennika Bałtyckiego.

To spora zmiana po trenerze Jerzym Engelu, który prowadził otwartą wojnę z Przeglądem Sportowym i który zyskał sobie złą sławę środowisku dziennikarskim faworyzując jednych dziennikarzy i bojkotując innych np. poprzez zapraszanie wybrańców na zamknięte kolacyjki w hotelach, udostępnianie numeru komórki tylko wyselekcjonowanym dziennikarzom i odmawiając wywiadów innym.

#2 Bądź dostępny

Rozumienie roli mediów oznacza przede wszystkim dostępność. Dziennikarze nie mogą być traktowani arogancko. A wystąpienia w mediach to przecież okazja do zaprezentowania swojego stanowiska.

Pod tym względem wywiad to idealna forma, bo do czytelników, widzów lub słuchaczy mówi się bezpośrednio. Odmawiając wywiadu skazujemy się na pośrednictwo; na to, że to dziennikarz opowie o nas, naszych poglądach lub zachowaniach.

A ten zawsze zrobi to po swojemu - bardzo często na naszą niekorzyść, bo przecież w mediach "bad news is a good news".

Dlatego w lipcu i sierpniu Boniek bił rekordy w udzielaniu wywiadów. Skoro media były nim zainteresowane, maksymalnie wykorzystywał to zainteresowanie, aby przedstawić ważne dla siebie treści i aby te treści dotarły do maksymalnej liczby odbiorców.

 

Poprzednia1234Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl