[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Czytelnia PR > Pozostałe

 

Poprzednia123Następna

 

Krótka spódnica PR

Artykuł - po zmianach redakcji - ukazał się w listopadzie 2001 r. w miesięczniku "Press"

Zajęcia z Crisis Communications na podyplomowych studiach public relations - na sali wykładowej kilkanaście pań i jeden student. Teczka z odpowiedziami na prasową ofertę pracy w agencji PR - ponad dwieście ofert od kobiet, niespełna trzydzieści od mężczyzn. Przyszłość public relations zdaje się należeć do płci pięknej.

Public relations jako pierwszy tradycyjnie męski zawód "białych kołnierzyków" może zostać zdominowany przez kobiety - twierdzi "USA Today". Fakty z rynku USA mówią same za siebie: 80% studiujących na kierunkach komunikacji społecznej lub dziennikarstwa amerykańskich uniwersytetów to kobiety, dwie trzecie nowych osób zatrudnianych w branży PR to panie, zaś wśród czynnych zawodowo specjalistów PR kobiety stanowią już 70%.

Trzydzieści lat temu to mężczyźni stanowili trzy czwarte pracowników PR.

W Polsce jest podobnie. Wszelkiego rodzaju kursy i studia z zakresu public relations są zdominowane przez kobiety - tak jak w przypadku polonistyki, czy resocjalizacji. Na ogłoszenia dotyczące stanowisk public relations zgłaszają się przede wszystkim panie i - naturalnie - to one są częściej zatrudniane.

Wynika to w dużym stopniu z faktu, że na polskim rynku pracy jest po prostu więcej kobiet z kwalifikacjami i doświadczeniem pracy w PR, a doświadczenie i kwalifikacje te są niezwykle cenne w kraju, gdzie public relations jako takie istnieje w praktyce od niespełna dekady.

Nic więc dziwnego, że wśród polskich agencji PR zrzeszonych z Związku Firm Public Relations (ZFPR) nie ma ani jednej wyraźnie zdominowanej przez mężczyzn, tylko w dwóch firmach panuje minimalna przewaga pracowników męskich (o jednego mężczyznę więcej, niż kobiet) a w pozostałych agencjach panie stanowią większość. Jedna z czołowych polskich firm PR jest nawet bardziej konsekwentna - pracują w niej tylko kobiety.

Potrzeba równowagi

O ile w Polsce - gdzie specjalista PR to zawód istniejący od zaledwie kilku lat - taka sytuacja istnieje niemal od początku, o tyle w USA mentorzy branży PR są zaniepokojeni coraz większym brakiem mężczyzn.

 

Poprzednia123Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl