[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Konferencja prasowa

Konferencja prasowa - bezpośrednie spotkanie z mediami zorganizowane przez osobę, instytucję lub firmę w celu przekazania dziennikarzom istotnych informacji. Organizując konferencję prasową należy pamiętać o kilku zasadach.

Dziennikarze muszą dostać zaproszenie na konferencję około tygodnia przed wydarzeniem. W zaproszeniu precyzyjnie musi być określone miejsce i czas spotkania oraz jego temat i ewentualnie uczestnicy. Najlepszym czasem na organizację konferencji prasowej jest środek tygodnia w godz. 11.00 - 14.00.

Nie należy organizować konferencji prasowych w poniedziałki ani w piątki o zbyt wczesnej lub zbyt późnej porze. Najlepiej jeśli spotkanie trwa około 1-1,5 godziny. Przychodząc na konferencję dziennikarze powinny zarejestrować się przy stoliku prasowym, gdzie otrzymują także zestaw materiałów prasowych, tzw. press kit w wersji drukowanej i elektronicznej.

Na konferencję prasową powinni być zaproszeni wszyscy dziennikarze - zarówno mediów drukowanych, jak i elektronicznych, których może interesować omawiany temat. Żaden z zaproszonych dziennikarzy nie powinien być faworyzowany podczas takiego spotkania. Konferencja zasadniczo składa się z czterech kluczowych elementów: powitanie i przedstawienie uczestników, prezentacja tematu, sesja pytań i odpowiedzi, poczęstunek.

Przed konferencją bardzo ważne jest zastanowienie się, jakie trudne pytania mogą paść ze strony mediów oraz przygotowanie sobie zawczasu odpowiedzi na nie (zob. Q&A). Generalnie konferencja prasowa powinna być organizowana tylko, gdy ma się do powiedzenia coś naprawdę istotnego, czego nie da się z równym powodzeniem przekazać poprzez przesłanie materiałów prasowych. Dziennikarze nie lubią konferencji prasowych, ponieważ są czasochłonne, nie dają ekskluzywnych informacji oraz często organizowane są z błahego powodu. DCD

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl