[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Komunikacja reaktywna

Komunikacja reaktywna - działania PR podejmowane w odpowiedzi lub reakcji na zaistniałe zdarzenia, informacje lub zewnętrzne inicjatywy. Komunikacja reaktywna może być przygotowana zawczasu - jeśli spodziewamy się jakichś zdarzeń lub faktów, np. prowadzących do kryzysu.

Może być także tworzona ad hoc, w reakcji na bieżący rozwój sytuacji, pojawiające się kwestie, czy zadawane przez media pytania. Klasycznym narzędziem komunikacji reaktywnej jest dokument (zob.) Q&A, będący zestawieniem odpowiedzi na pytania, które wolelibyśmy, by nie były nam zadane.

Dokument ten formułuje jednak te odpowiedzi na wypadek, gdyby owe niewygodne pytania padły. Kwestie z tych odpowiedzi nie są jednak poruszane proaktywnie, zgodnie z towarzyszącą dokumentom Q&A zasadą "nie odpowiadaj nie zapytany". Inne narzędzia komunikacji reaktywnej to np. sprostowania, oświadczenia reaktywne, polemiki, Crisis Manuals (Instrukcje Zarządzania Sytuacją Kryzysową), counterlaunches (działania PR w odpowiedzi na launch konkurencji).

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl