[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Komunikacja proaktywna

Komunikacja proaktywna - działania PR, najczęściej informacyjne, inicjowane przez daną organizację w celu wywołania określonego efektu, czy realizacji określonego założenia.

Komunikacja proaktywna stwarza jej inicjatorowi możliwości wpływu, a nawet ograniczonej kontroli nad procesem komunikacyjnym i jego efektami. Służy do wywołania określonego tematu, stworzenia zainteresowania lub dyskusji wokół specyficznej kwestii, dostarczenia informacji. W PR narzędziami komunikacji proaktywnej są np. informacje prasowe zawierające news, wprowadzenia produktu (launches), kampanie edukacyjne. Zdarza się, że komunikacja proaktywna - w ramach crisis lub issue management używana jest do odwrócenia uwagi od innej, niewygodnej lub niekorzystnej kwestii (np. w marketingu politycznym - tzw. "przykrycie sprawy"). Wówczas stanowi zaawansowane narzędzie (zob.) komunikacji reaktywnej.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl