[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Relacje z mediami

 

Poprzednia12Następna

 

Jak pisać dobre komunikaty prasowe

Pracownicy korporacji odpowiedzialni za kontakty z mediami bardzo często nie zdają sobie nawet sprawy, że ich spojrzenie na świat może w ogóle nie interesować mediów. Z tego niezrozumienia biorą się również bezwartościowe - z punktu widzenia dziennikarzy - komunikaty prasowe.

Poniżej przedstawiamy kilka rad, jak uniknąć sytuacji, w której napisany komunikat będzie miał wartość makulatury.

Informacja musi być treściwa

Żaden dziennikarz nie zainteresuje się komunikatem prasowym, który będzie pozbawiony informacyjnej treści.

Podstawowy problem z informacją jest natomiast taki, że obydwie strony - dziennikarz i przedstawiciel firmy wysyłającej komunikat - maja zazwyczaj różny pogląd na to, co jest dobrą informacją, a co nią nie jest.

Cenna informacja, z punktu widzenia dziennikarza, musi zawierać dwie podstawowe cechy: być nowa oraz dotyczyć dużej grupy ludzi.

Początek jest ważny

Początek informacji powinien zawierać skrócony opis tego, czego dotyczy cały materiał. Adresat informacji powinien po przeczytaniu 10 pierwszych słów zorientować się, czy warto dalej pochylać się nad przysłanym materiałem.

Ludzie z reguły przestają czytać materiały, którymi nie są zaintrygowaniu na samym początku. Jeżeli w pierwszych zdaniach autorowi nie uda się więc przekazać interesujących (dziennikarza) treści, to komunikat prawdopodobnie nie zostanie nawet doczytany do końca i trafi do kosza na śmieci.

Dopasuj formę i objętość do treści

Informacja jest tym bardziej wartościowa, im więcej zawiera faktów. Jeżeli jednak nie mamy wiele do przekazania, najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie wielkości komunikatu prasowego.

"Lanie wody", czyli rozdmuchiwanie mało znaczącej informacji do dużych rozmiarów, jest być może dowodem, że autor się napracował. Nie jest jednak w żaden sposób dowodem na to, że pracował efektywnie.

Korzystaj z różnych źródeł

Pisząc komunikat prasowy warto przyjąć postawę podobną do dziennikarza. Komunikat, podobnie jak artykuł, może być bardziej wartościowy, jeżeli do jego napisania wykorzysta się maksymalną ilość dostępnych źródeł.

Sprawdź dokładnie wszystkie dane i fakty

Autorzy informacji prasowych opierają się w dużej mierze na materiałach dostarczanych im przez inne osoby czy działy firmy. Okazuje się, że dane te mogą być nieścisłe. Często materiały są przestarzałe, a tym samym zawarte w nich dane nieaktualne.

Procesy gospodarcze w obecnej dobie uległy takiemu przyspieszeniu, że nawet pracownicy poszczególnych działów tej samej firmy nie bardzo orientują się, co słychać u ich kolegów za ścianą.

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl