[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Szkolenia

 

Poprzednia12Następna

 

Jak nie być bezbronnym podczas wywiadu

Prezydent USA George Bush podobno codziennie przechodzi krótkie szkolenie medialne. Podobnie czynili prezydenci Clinton i Reagan za swych kadencji. Dlaczego? Wszyscy oni zdawali sobie sprawę ze znaczenia, jakie mają spotkania z dziennikarzami.

Z pomocą mediów można bowiem osiągnąć bardzo wiele. Odpowiednio przekazując starannie wyselekcjonowane treści wpływa się na sposób myślenia ludzi, a przez to - na ich zachowania.

To jednak ryzykowna gra, bo nieudany występ w mediach może przynieść odwrotne skutki - zniechęcić odbiorców do przedstawianych idei, a nawet nastroić do nich wrogo.

To dlatego tak często Bush trenuje tę ważną sztukę. Po prostu chce, by jego wywiady i wypowiedzi były udane.

A kiedy można je uznać za udane? Z doświadczenia wiemy, że wielu nieobytych z mediami przedstawicieli firm i instytucji ma tak wielkie obawy przed dziennikarzami, że za udany wywiad uznają już taki, który... nie kończy się kompromitacją.

Ale prawdziwie udane wystąpienie w mediach jest tylko wtedy, gdy poprzez media przekaże się informacje ważne dla reprezentowanej firmy lub instytucji.

Udzielanie się na łamach lub w eterze ma sens tylko wtedy, gdy do czytelników, widzów lub słuchaczy dotrze pozytywne przesłanie dotyczące tego, jaka jest ta organizacja, co robi lub jaki ma do czegoś stosunek.

Wystarczy obejrzeć kilka "Monitorów Wiadomości", posłuchać rozmów przeprowadzanych w TVN24 albo poczytać wybrane artykuły w "Pulsie Biznesu", by przekonać się jak często sztuka ta nie udaje się przedstawicielom różnych firm i instytucji.

Trzeba znać przepis

Tymczasem są metody i zasady, które zwiększają prawdopodobieństwo udanego spotkania z dziennikarzami. Główną przyczyną nieudanego wywiadu jest złe przygotowanie lub - jeszcze częściej - jego brak.

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl