[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Fee

Fee - bezpośrednie honorarium za usługi agencji PR lub freelancera; wynagrodzenie w ścisłym tego słowa znaczeniu. Fee stanowi zazwyczaj jedną z dwóch części całkowitej ceny usługi PR - obok tzw. Kosztów Zewnętrznych (zob. OOPs) czyli kosztów - najczęściej refakturowanych na Klienta - jakie agencja lub freelancer ponoszą na zakup produktów lub usług zewnętrznych w związku z wykonaniem zleconej usługi.

Fee dotyczy ściśle pracy samej agencji i jej konsultantów. To właśnie dochody z tytułu fee - bez OOPs - wskazują na efektywność biznesową agencji PR jako przedsiębiorstwa rynkowego. W rankingach najczęściej wielkość agencji ocenia się jednak według całkowitych przychodów uwzględniających zarówno fee, jak i OOPs. To deformuje rzeczywistą skalę porównawczą, jeśli np. agencja pośredniczy w zakupie czasu lub powierzchni reklamowej, co wiąże się z dużymi budżetami OOPs jedynie przepływającymi przez agencję, ale podnoszącymi wielkość jej obrotów. AŁ

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl