[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Relacje z mediami

 

Poprzednia123Następna

 

Cytaty jak cukierki

A więc chciał(a)byś, by ciebie, twojego szefa lub klienta cytowano w mediach? Nic prostszego! Wystarczy zachwycić dziennikarzy zgrabnym sformułowaniem a ci już postarają się, by taka wypowiedź trafiła do szerokiej publiczności. Dobremu cytatowi dziennikarz nie może się oprzeć, tak jak dziecko nie potrafi się oprzeć cukierkowi.

Na przykład wczoraj (17 lutego) w co drugim serwisie informacyjnym w wielu krajach powtarzano obrazowy komentarz dotyczący zwołanego na ten dzień szczytu Unii Europejskiej: „Zjechało się wielu wielkich piekarzy, ale upieką małe bułki”.

Jak więc zachwycić dziennikarza takim zgrabnym sformułowaniem? O, to już znacznie trudniejsze. Od czego są jednak dobre przykłady? Ostatnio można je było hurtem poznać dzięki ogłoszeniu wyników kolejnej edycji plebiscytu radiowej Trójki „Srebrne usta”.

Dziennikarze tej rozgłośni zebrali najciekawsze cytaty naszych polityków i poddali ocenie słuchaczy. Ci głosowali wybierając najlepsze. Głosy oddało ok. 9 tys. słuchaczy. Głosowali chętnie, bo odbiorcy kochają obrazowe wypowiedzi.

Właśnie takimi wypowiedziami można się przebić przez informacyjny szum i zwiększyć szansę, że dziennikarze je wykorzystają.

Oto kilka naszych podpowiedzi, jak tworzyć takie atrakcyjne dla mediów cytaty.

Analogie

Porównanie to bardzo prosta i jedna z najbardziej efektywnych metoda tworzenia dobrego cytatu.

Chcemy, aby pies, któremu na imię NATO, miał nowy zestaw zębów, ostrych zębów, które potrafią kąsać tam, gdzie trzeba – powiedział niegdyś Marek Siwiec, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego tłumacząc plany reformy NATO.

Cytatem tym znalazł się gronie finalistów plebiscytu „Srebrne usta”. Porównania pozwalają trudniejsze problemy przedstawić w bardziej zrozumiały sposób. Są skuteczne, jeśli odwołują się do doświadczeń lub wiedzy odbiorców.

Im prostsze to doświadczenia, tym grupa odbiorców większa. Kto wszak nie wie, jak groźny jest pies z ostrymi zębami?

 

Poprzednia123Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl