[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Crisis Manual - Instrukcja Zarządzania Sytuacją Kryzysową - Instrukcja ZSK - Książka Kryzysowa

Crisis Manual - Instrukcja Zarządzania Sytuacją Kryzysową (Instrukcja ZSK), Książka Kryzysowa. Obszerny dokument zawierający plan działań PR na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej.

Crisis Manual zawiera procedury postępowania w różnych scenariuszach kryzysowych, określa system przepływu informacji oraz odpowiedzialność poszczególnych osób lub ogniw tego systemu. Crisis Manual powinien wskazywać skład Sztabu Kryzysowego, procedury jego pracy oraz kto w sytuacji kryzysowej reprezentuje organizację wobec różnych grup docelowych, w szczególności wobec mediów. W zależności od tego, jak szczegółowy jest dany Crisis Manual, może też zawierać tzw. (zob.) Holding Statements (wzorcowe oświadczenia) i dokumenty (zob.) Q&A (pytań i odpowiedzi) na różne scenariusze kryzysowe, listy kontrolne (checklists) dla różnych działań antykryzysowych i ankiety kontrolne pozwalające śledzić rozwój wydarzeń oraz podejmowanych działań antykryzysowych.

Instrukcje ZSK odgrywają szczególną rolę w pierwszej, początkowej fazie kryzysu, gdy kształtuje się medialny obraz wybuchłego kryzysu. Procedury Crisis Manuals ułatwiają w tej krytycznej fazie zapanować nad paniką i paraliżem często występującym w organizacjach dotkniętych kryzysem. Instrukcje ZSK najczęściej powstają we współpracy danej organizacji z wyspecjalizowanymi agencjami PR posiadającymi know-how w zakresie tworzenia takich dokumentów. Źle skonstruowany Crisis Manual może bowiem przynieść więcej szkód, niż pożytku. Jak powiedział bowiem kiedyś guru amerykańskiego PR, Fraser P. Seitel: "Większość Crisis Manuals, które widziałem to gotowe recepty na kolejną katastrofę".

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl