[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Brand PR

Brand PR - działania PR skupione wokół marki, szczególnie przy jej budowie, ale czasem również w jej obronie (zwłaszcza w komunikacji kryzysowej). Obecnie coraz więcej marek budowanych jest przez działania PR, a nie przez tradycyjne działania marketingowe.

Viagra, Linux, Body Shop, nasza-klasa.pl to marki stworzone przez PR a nie reklamę. Pozycję takich marek jak Red Bull, iPod, czy Real Madryt utrzymuje się i wzmacnia głównie przez działania PR. Brand PR to więc wszystkie działania wykorzystujące narzędzia PR do tworzenia marek i ich wartości (brand equity), ich rozpoznawalności (brand awareness), relacji wobec konkurencji (brand recognition), zmiany pozycjonowania marki, jej odświeżania lub rozszerzania na nowe produkty (rebranding & brand extension), łączenia z innymi markami (co-branding) a nawet rynkowej walki z konkurencją (counterbranding), czy obrony brand equity. Brand PR może dotyczyć tak marek produktowych (np. Coca-Cola jako napój, iPhone, Windows Vista), jak i marek korporacyjnych (Coca-Cola jako koncern spożywczy, Apple, Microsoft). W praktyce każde narzędzie PR może zostać użyte w ramach Brand PR.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl