[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Brand Book - Księga Marki

Brand Book - Księga Marki. Przewodnik i instrukcja opisująca markę oraz determinująca możliwości i sposoby wykorzystania poszczególnych jej elementów.

Brand book wskazuje jaka jest nazwa marki, logotyp, kolorystyka, linia graficzna, etc. Określa konstrukcję (platformę) marki - jej pozycjonowanie (w tym BPS - Brand Positioning Statement) oraz tzw. Brand Program (Wizja, Misja, Ambicje marki). Wyznacza standardy graficzne wykorzystania elementów wizualnych marki, zasady stosowania ich w reklamie i działaniach PR. W dziedzinie PR brand book zawierać też może Brand Key Messages (Kluczowe Przesłania związane z marką), Messages Guidelines (zasady korzystania z Brand Key Messages) oraz tzw. (zob.) Talking Points, czyli zdania-klucze opisujące najważniejsze kwestie związane z marką, do wykorzystywania w komunikacji bezpośredniej. W przypadku marek kontrowersyjnych (np. papierosów) brand book może też zawierać dokument Q&A określający odpowiedzi na trudne pytania związane z marką.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl