[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Poradnik > Relacje z mediami

 

Poprzednia12Następna

 

Autoryzacja

Prawo prasowe nakłada na dziennikarza obowiązek przedstawienia do autoryzacji twoich wypowiedzi w formie cytatów. Dziennikarz musi to zrobić, ale pod warunkiem, że sam go o to poprosisz. Pamiętaj o tym, bo w praktyce żaden dziennikarz ci o tym nie przypomni.

Nie nadużywaj jednak swojego prawa do autoryzacji i proś o nią tylko w naprawdę najważniejszych sprawach. Zalecamy też autoryzowanie tekstów pisanych przez dziennikarzy, których nie znasz i spotkałeś pierwszy raz.

Jeśli masz już zaufanie do dziennikarza, autoryzacja nie jest konieczna, chyba, że rozmowa dotyczyła skomplikowanych kwestii i nie jesteś do końca pewien, jak twój przekaz został odebrany.

Prasa

Autoryzacja w prasie jest najbardziej wykonalna. Delikatnie zasugeruj dziennikarzowi, po skończonej rozmowie, że chciałbyś przed publikacją zobaczyć, jak będziesz cytowany. Wyjaśnij (zwięźle!), dlaczego ci na tym zależy (np. „To nawet dla nas skomplikowane i czułe kwestie, więc chciałbym, by moje wypowiedzi były precyzyjne”).

Pamiętaj jednak, że jeśli dziennikarz przygotowuje artykuł, w którym zamieszcza twoje cytaty, nie możesz żądać autoryzacji CAŁEGO artykułu. W takich sytuacjach domagając się autoryzacji i strasząc dziennikarza konsekwencjami narażasz się nawet na śmieszność.

 

Poprzednia12Następna

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl