[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu statystyk Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu Google Analytics i polityki prywatności
test PR
A A A | drukuj

baza wiedzy > Leksykon PR > Hasła

 

 

Audyt komunikacyjny / Audyt percepcji

Audyt komunikacyjny / Audyt percepcji - badanie mające na celu analizę sposobów oraz efektywności działań komunikacyjnych danej organizacji. Najczęściej jest to badanie jakościowe, choć często z elementami ilościowymi.

Obejmuje m.in. kanały komunikacji, wiedzę wybranych grup na temat badanej organizacji i jej działań wizerunkowych, relacje wobec konkurencji. Określa mocne i słabe strony komunikacji danej organizacji. Wyniki audytu komunikacyjnego często służą do pozycjonowania jego przedmiotu, stworzenia dlań programu i mechanizmów efektywnej komunikacji. Jeżeli taki program dopiero jest budowany, Audyt Percepcji stanowi część tzw. (zob.) Start-up. Audyt Percepcji wykorzystywany też jest do weryfikacji istniejącego systemu komunikacyjnego i prowadzonych działań PR, co w konsekwencji prowadzi do reformy tego systemu i zmian usprawniających sposób komunikowania się organizacji. W audycie komunikacyjnym badana może być zarówno komunikacja wewnętrzna, jak i zewnętrzna danej organizacji. Optymalnie, gdy w ramach audytu zanalizowane są oba nurty komunikacji, gdyż pozwala to sprawdzić, czy realizowana jest zasada spójności komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Audyt komunikacyjny realizowany systematycznie i cyklicznie - np. co rok lub co trzy lata - pozwala też ocenić efektywność działań PR i dynamikę zmian wizerunkowych w skali długoterminowej.

 

 

powrót +


firma | usługi | szkolenia | referencje | klienci | biuro prasowe | baza wiedzy | akademia sztuk komunikacji | kontakt | mapa serwisu | cookies |

powrót na górę


2010 © ALERT MEDIA Communications Sp. z o.o. |
produkcja: artpage.pl